Reklamasjon
Reklamasjon
Når du handler hos Bikable har du 24 måneders reklamasjonsrett etter kjøpsloven. Det betyr at dersom produktet har en defekt, kan du enten få produktet reparert, byttet, pengene returnert eller prisen redusert – alt avhengig av den konkrete situasjonen.
Det er selvsagt et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av normal slitasje, feil bruk av produktet eller annen skadevoldende oppførsel.
Dersom du mottar en vare som er skadet ved mottak, har du 14 dager på deg til å kontakte oss.
Slik lager du en reklamasjon
Her er trinnene du må gå gjennom hvis du vil klage på en vare:
- Send en mail til [email protected] med ditt ordrenummer og en forklaring på feilen/mangelen.
- Legg ved et bilde av feilen.
- Vent på svar på klagen.
- Når og hvis det er avtalt med oss, send varen tilbake til oss. Vi sender deg en returetikett gratis per e-post, som du kan bruke til pakken.
- Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje.
- Få kvittering for sending av pakken når du leverer den til frakt.
Tilgang til klager
Hvis du vil klage på kjøpet ditt, må du kontakte oss på [email protected] eller tlf 800 25 333
Hvis vi ikke klarer å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukertilsynet.
EU-kommisjonens nettbaserte klageportal kan også brukes når du sender inn en klage. Dette er spesielt relevant hvis du er en forbruker som bor i et annet EU-land. Klager sendes inn her http://ec.europa.eu/odr. Når du sender inn en klage, må du oppgi vår e-postadresse