BLACK FRIDAY PRESALE - Spar opp til 70%. Se alle tilbud her!

Reklamasjon

Reklamasjon

Når du handler hos Bikable har du 24 måneders reklamasjonsrett etter kjøpsloven. Det betyr at dersom produktet har en defekt, kan du enten få produktet reparert, byttet, pengene returnert eller prisen redusert – alt avhengig av den konkrete situasjonen.

Det er selvsagt et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av normal slitasje, feil bruk av produktet eller annen skadevoldende oppførsel.

Dersom du mottar en vare som er skadet ved mottak, har du 14 dager på deg til å kontakte oss.

 

Slik lager du en reklamasjon

Her er trinnene du må gå gjennom hvis du vil klage på en vare:
 

  1. Send en mail til [email protected] med ditt ordrenummer og en forklaring på feilen/mangelen.
     
  2. Legg ved et bilde av feilen.
     
  3. Vent på svar på klagen.
     
  4. Når og hvis det er avtalt med oss, send varen tilbake til oss. Vi sender deg en returetikett gratis per e-post, som du kan bruke til pakken.
     
  5. Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje.
     
  6. Få kvittering for sending av pakken når du leverer den til frakt.

 

Tilgang til klager

Hvis du vil klage på kjøpet ditt, må du kontakte oss på [email protected] eller tlf  800 25 333

Hvis vi ikke klarer å finne en løsning, kan du sende en klage til Forbrukertilsynet. 

 

EU-kommisjonens nettbaserte klageportal kan også brukes når du sender inn en klage. Dette er spesielt relevant hvis du er en forbruker som bor i et annet EU-land. Klager sendes inn her http://ec.europa.eu/odr. Når du sender inn en klage, må du oppgi vår e-postadresse

[email protected].

 

1
Hvor lang reklamasjonsrett har jeg på varer kjøpt hos dere?
Hos Bikable.no har du 24 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at hvis produktet har en mangel, kan du enten få produktet reparert, byttet, pengene tilbake eller prisen redusert - alt avhengig av den konkrete situasjonen.
2
Hvordan benytter jeg meg av reklamasjonsretten?
Du må sende en e-post til [email protected] med bestillingsnummeret ditt og en beskrivelse av problemet, vedlegg gjerne bilder eller video som viser problemet med produktet. Les mer om reklamasjoner øverst på denne siden.
3
Hvordan sender jeg en vare retur, som jeg ønsker å reklamere på?
Når reklamasjonen har blitt godkjent av oss, så sender vi deg en gratis returlapp så du kan sende varen inn til oss.
4
Hvor kan jeg klage over varen jeg har kjøpt?
Hvis du opplever feil eller mangler ved produktet kjøpt hos oss, så kontakt kundeservice så hjelper vi gjerne!
5
Varen min ankom skadet, hva gjør jeg?
Hvis du mottar en vare som er skadet ved mottak, må du kontakte oss så snart som mulig. Du har 14 dager på deg til å kontakte oss.