BLACK FRIDAY PRESALE - Spar opp til 70%. Se alle tilbud her!

Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser


Gyldig fra d. 07.10.2024 

Salg av fysiske varer via nettet. 

Kjøpsbetingelser gjelder for forbrukerens kjøp av varer på Bikable.no. 

Bikable.no er registrert i Norge som et norsk registrert utenlandsk foretak (NUF) med organisasjonsnr. 925 755 001. Bikable.no eies av det danske selskapet, Cykelgear A/S, og følger derfor de danske handelsbetingelser, med unntak av de ufravigelige vilkår som følger norske handelsbetingelser. 

 
Bikable.no eies og drives av: 

Cykelgear A/S (CVR-nr.: 35252002) 
Industrivej 5 
9575 Terndrup 
Telefon: +47 800 25 333 
Mail: [email protected]  

 

 

Bestilling av ordre  

Når du legger inn en bestilling på nettsiden vår, er det ikke en juridisk bindende avtale. Det betyr at Bikable fortsatt har mulighet til å kansellere bestillingen din på grunn av trykkfeil, tekniske problemer, leveringsproblemer eller lignende tilfeller. Først når vi sender varene fra lageret vårt, godkjenner vi bestillingen din, og samtidig sender vi den bindende ordrebekreftelsen og fakturaen.  

Når du legger inn en bestilling på nettsiden vår, genererer systemet vårt automatisk en e-post med en oversikt over det du har bestilt. Dette er bare en elektronisk kvittering for mottak av bestillingen din. Den automatiske genererte e-posten er ikke en juridisk bindende ordrebekreftelse, og det har derfor ikke blitt inngått noen avtale. Avtalen blir bindende først når du mottar en e-post fra Bikable om at vi har sendt varene fra lageret vårt.  

Vær oppmerksom på at når du godkjenner betalingen, blir pengene reservert på kontoen din. Pengene trekkes ikke fra kontoen din før du mottar en ordrebekreftelse og varen(e) er sendt fra lageret vårt. Først da har du en bindende avtale med oss. Bikable lagrer en kopi av avtalen som kan sendes ved behov. 

 

 

Betaling 

Betaling kan skje ved bruk av følgende betalingsmåter: Visa, Mastercard, Vipps, og Klarna. Ved betaling med kort - bortsett fra Visa - vil betalingen bli reservert på kontoen din i samsvar med vilkårene for kortet ditt til vi trekker eller avviser betalingen.  

Beløpet trekkes når varen sendes. 

Hvis man har bestilt flere varer i en ordre, og en eller flere av varene ikke kan leveres med en gang, trekker vi først betalingen for den eller disse varene, når varene sendes.  

 

 

Levering 

Vi tilbyr levering av varer til Norge leveringstiden er avhening af leveringssted. Se våre leveringstider her. 

Les mer om levering til utlandet her

Lagervarer sendes 1-2 hverdager etter din bestilling. Se varenes leveringstid på det enkelte produkt på nettbutikken.  

Vi tilbyr følgende leveringsformer: Bring og HeltHjem. Se mer om leveringsmuligheter via linken under. 

Vi tilbyr gratis levering i noen tilfeller når beløpet kommer over et bestemt beløp. Ler mer om de forskjellige leveringsmuligheter og leveringspriser via linken under.  
 
Bemerk: Pakker kan inneholde marketingflyers fra tredjepart.  

Les mer om våre leveringspriser her

 

 

Vilkår for bestillingsvarer på bikable.no  

I noen tilfeller er det mulig å kjøpe bestillingsvarer på bikable.no. Det fremgår av informasjonen på hvert enkelt produkt om det er en bestillingsvare. Hvis du har kjøpt en bestillingsvare på bikable.no, blir avtalen bindende først når du mottar en endelig ordrebekreftelse og faktura fra Bikable.  

Hvis du velger å legge en bestillingsvare i handlekurven og fullføre betalingen, må du være oppmerksom på at kjøpsavtalen ennå ikke er juridisk bindende, og det er ingen garanti for at vi kan levere varen til deg. Først når du mottar en e-post fra Bikable med bekreftelse på at vi kan levere bestillingsvaren til deg, blir kjøpsavtalen inngått.  

Det blir reservert penger på kortet ditt når du legger inn bestillingen, men det er først når du mottar en ordrebekreftelse og varen er sendt fra lageret vårt at pengene blir trukket fra kontoen din, og kjøpsavtalen trer i kraft. 

 

 

Angrerett 

Du kan angre på kjøpet ditt uten grunn innen 14 dager. Har du kjøpt flere varer i en ordre kan du velge å angre kjøpet av noen eller alle varene. Vi tilbakebetaler ikke leveringskostnadene ved delvis anger.   

Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du eller en annen person som du har valt til å motta varen (men ikke transportøren) får fysisk besittelse av varen.  

Hvis du har bestilt flere varer i samme ordre, og vi kan ikke levere varene samtidig, vil angrefristen være gyldig fra du får fysisk besittelse av den siste varen.  

Hvis du har bestilt flere deler eller partier vil angrefristen være gyldig fra du får den siste delen eller det siste partiet i fysisk besittelse.  

Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, juleaften eller nyttårsaften, vil fristen forlenges til påfølgende virkedag.  
 

 

Unntak fra angrerett 

Det er ikke angrerett ved kjøp av varer som er laget etter dine spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg, som for eksempel klær som lages med trykk etter kundens ønske.  

Du kan miste angreretten hvis du bryter forseglingen eller emballasjen på energibarer, proteinbarer, energipulver, geler og lignende.  

 

 

Slik angrer du 

Du angrer ved å gi oss klar beskjed om at du angrer. Du kan for eksempel sende en e-post eller ringe, hvor du opplyser om at du angrer, til Bikable.no, tlf: +47 800 25 333, [email protected] 

Du kan ikke angre ved å nekte å motta varen eller ved å unnlate å hente den uten samtidig å gi beskjed om at du kansellerer.  

Du kan bruke det lovbestemte standard angrerettskjemaet, som er gjengitt på slutten av disse handelsbetingelsene, men det er ikke obligatorisk.  

Angrefristen er overholdt dersom du sender din melding om at du angrer på kjøpet før angrefristen er utløpt.  

 

 

Retur av varen og returkostnader 

Hvis du angrer på kjøpet av en vare skal du sende eller levere varen til Bikable.no uten unødvendig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Fristen er overholdt hvis du returnerer varen før utløpet av de 14 dagene. For returnering av alle varer som kan returneres med ordinær post, betaler du som kunde selv returfrakten. Det kan du gjøre ved å kjøpe en returetikett her.  

Varer som arbeidsbord, sykkelstativer, hengere og lignende større varer kan ikke returneres med ordinær post. Kostnadene for å returnere varene forventes å utgjøre rundt 700 NOK.  
 

 

Tilbakebetaling av pengene ved avbestilling 

Når du kansellerer, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg knyttet til bestillingen eller deler av bestillingen som du har valgt å kansellere, inkludert eventuelle relevante leveringsomkostninger. Dette gjelder imidlertid ikke ekstrakostnader når du har valgt en leveringsmåte som er dyrere enn den billigste leveringsformen som vi tilbyr.  

Hvis du har kjøpt flere varer i en bestilling og kun angrer på deler av kjøpet, refunderer vi ikke leveringskostnadene.  

Vi refunderer beløpet uten unødvendig forsinkelse og i alle fall senest 14 dager fra datoen da vi mottok varselet ditt om kansellering. Vi kan imidlertid holde tilbake beløpet til vi har fått varene tilbake, eller til du har sendt dokumentasjon på at varene er returnert.  

Vi vil foreta en slik refusjon med samme betalingsmiddel som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du har avtalt noe annet. Du vil uansett ikke bli belastet med gebyrer som følge av refusjonen.  
 

 

Varens tilstand ved retur og emballasje 

Du er kun ansvarlig for en eventuell verdiforringelse av en vare som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og virkemåte. Du må som normalt undersøke og prøve varen på samme måte som man ville ha gjort i en fysisk butikk.  

Du skal returnere varen i original emballasjen. Emballasjen må åpnes, men ikke ødelegges. Hvis emballasjen mangler eller er ødelagt kan det føre til en verdiforringelse, som du er ansvarlig for.  

Du bør også sørge for at varen er pakket inn godt når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varene inntil vi mottar dem. Ta derfor vare på postkvitteringen og eventuelt sporingsnummer.  

 

 

Returrett 

Vi tilbyr returrett i 365 dager. Returretten er betinget av at varen returneres til oss ubrukt, i ubrutt emballasje og i uskadd stand. Du betaler selv for returneringen. Returretten endrer ikke din lovfestede rett til å angre på kjøpet som er beskrevet ovenfor. Returretten løper fra angrerettens utløp. Du kan kjøpe en returetikett her.  

 

 

Reklamasjon 

Kjøpsloven gjelder hvis du kjøper en vare, en digital tjeneste eller digital ytelse og det er en mangel ved den kjøpte varen. En mangel er for eksempel en materiale eller fabriksjonsfeil eller uriktige opplysninger om hva du har kjøpt. Derimot er for eksempel en vanlig slitasje eller selvforskyldt skade ikke en mangel.  

Du kan reklamere over mangler ved varen eller ytelsen inntil 2 år fra leveringstidspunktet. Du kan reklamere ved å enten henvende deg til vår kundeservice avdeling på telefonnummer +47 800 25 333 eller på [email protected]. Hvis du vil reklamere over en vare, skal du henvende deg innenfor rimelig tid etter at du har oppdaget feilen. Er det snakk om en fraktskade, ber vi deg under alle omstendigheter å gi oss beskjed så fort som mulig. Hvis du kontakter oss 2 måneder etter at du har oppdaget feilen, vil klagen din alltid være betimelig. Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi rimelige og nødvendige fraktkostnader. Ta derfor vare på kvitteringen.  

Vi ber deg så detaljert som mulig å opplyse hva problemet er, og eventuelt sende inn bilder av feilen. Hvis vi har bruk for å undersøke varen, vil vores kundeservice aftale det med dig.   

Varen skal sendes i forsvarlig emballasje. 
 

 

Personvernspolicy  

Når du handler på Bikable.no, trenger vi følgende opplysninger om deg for å kunne inngå en avtale med deg: 

 

  • Navn 

  • Adresse 

  • Telefonnummer 

  • E-postadresse 

  • Leveringsønsker 

  • Betalingsmåte 

  • Informasjon om IP-adressen hvorfra kjøpet ble gjort 

  • Informasjon om hva du har kjøpt 

  • Eventuelle opplysninger om henvendelser eller reklamasjoner  

 

Vi behandler dine personopplysninger med det formål å kunne levere varen til deg, samt å kunne håndtere eventuelle henvendelser angående ditt kjøp. Behandlingen skjer i samsvar med gjeldende regler i vår personvernspolicy. Her kan du lese mer om hvordan vi behandler dine opplysninger, når de slettes, og hvilke rettigheter du har som registrert. 

 

 

Klagemuligheter 

Hvis vi ikke kan bli enige om hva du har krav på, har du følgende klagemuligheter:  

En klage over en vare eller en tjeneste kan sendes til Nævnenes Hus, Meglingsteamet for Forbrukerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg, gjennom Klageportalen for Nævnenes Hus. Meglingsteamet vil prøve å løse tvisten gjennom mekling, og dersom du ikke finner en løsning kan du sende inn klagen til Forbrukerklagenemda.  

 

 

En klage på et produkt eller en tjeneste 

Det er i utgangspunktet en forutsetning for å klage at produktet eller tjenesten du ønsker å klage på koster minst 1100 kr og maksimalt 100 000 kr. For klager på sko og klær skal prisen være minst 750 kr. Du må betale et gebyr for å få klagen behandlet.  

EU-Kommisjonens online klageportal kan også brukes når man sender inn en klage. Det er veldig relevant for forbrukere med bosted i et annet EU-land. Klage sendes inn her - http://ec.europa.eu/odr. Når du sender inn en klage, vennligst oppgi vår e-postadresse: [email protected]

 

 

Andre vilkår 

 

Gavekort

Gavekort til Bikable.no er gyldig i 3 år etter gavekortets utstedelse. Eventuell restverdi kan løses inn i inntil ett år etter at gavekortet utløpet.  

 

Forbehold og ansvarsfraskrivelse  

Bikables nettbutikk tar forbehold om eventuelle pris- og korrekturfeil, endringer i avgifter, utsolgte varer, og force majeure, inkludert arbeidskonflikter og mangler eller forsinkelser i leveranser fra underleverandører. 

 

 

Standard angrerettskjema 
 

(dette skjemaet fylles ut og returneres kun dersom angreretten benyttes) 

 

- Til Bikable.no C/O, postboks 19, 4855 Froland, [email protected]

 

- *Jeg/vi meddeler herved at *jeg/vi ønsker å benytte angreretten i forbindelse med *min/vår kjøpsavtale om *følgende varer/levering av følgende tjenester:______________________ 

 

- *Bestilt den/mottatt den:  _ _-_ _-_ _ _ _  

 

- Forbrukerens navn og etternavn: ______________________ 

 

- Forbrukerens adresse: Veinavn og husnr.:______________________ Postnr.: og by: ______________________ 

 

- Forbrukerens underskrift: ______________________ (kun dersom innholdet i skjemaet er formidlet på papir.) 

 

- Dato _ _-_ _-_ _ _ _ 

 

*Det som ikke er relevant strekes over.