Retur
Retur
Når du handler hos Bikable.no har du 365 dagers åpent kjøp/angrerett.
For å få hele beløpet returnert skal varen være i samme stand som da du mottok den og i original emballasje. Den skal være ubrukt og alle delene skal følge med. Varen skal pakkes sikkert inn, slik at den ikke kommer til skade under transporten. En returlapp koster 39 kr. Vær oppmerksom på at du ikke kan sende forskjellige ordre i samme pakke. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte kundeservice, vi hjelper gjerne. Du har selv ansvar for risikoen av pakken inntil vi mottar den. Ta derfor vare på kvitteringen for frakten og eventuelt sporingsnummeret.
Vi behandler alle returordre innenfor få dager etter vi har mottatt dem. Pengene overføres tilbake på kortet, som ble brukt da ordren ble betalt. Ønsker du at pengene skal overføres til en annen konto, informerer du bare om kontoopplysningene dine på e-post til oss.
Hvordan returnere du en bestilling
Her er trinnene du må gå gjennom for å returnere en bestilling eller vare:
1. Gå til vår "Opprett retur"-side.
2. Velg ditt land og klikk "fortsett".
3. Følg trinnene gjennom returprosessen i popup-vinduet.
4. Betal og skriv ut returetiketten direkte i popup-vinduet.
5. Pakk varene dine trygt og sørg for å inkludere ordrenummeret ditt i pakken. Du kan enten legge ved en kopi av fakturaen eller en lapp hvor ordrenummeret er skrevet.
6. Sett returetiketten på pakken.
7. Gi pakken til pakkested og sørg for at du får en bekreftelse.
OBS: Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gjelder arbeidsstativ, sykkelstativer, tilhengere og lignende større varer. Kontakt oss gjerne, vi hjelper deg med en god pris.
Gå til vår "Opprett retur"-side her.
Ombytning av varer
Hos oss forsvinner varene fort fra hyllene, og for at du som kunde ikke skal måtte vente på å få bytte, for deretter å få beskjed om at den ønskede varen nå ikke lenger er på lager, så har vi valgt å gjøre bytte så enkelt og raskt som mulig. Ønsker du å bytte varen din, legger du derfor bare inn en ny bestilling på den ønskede varen, for deretter å sende den du ikke lenger ønsker retur. (se avsnitt “Sånn returnerer du varer”). På denne måten kan vi sikre oss at du ikke trenger å vente på at vi mottar varen din i retur, før du får tilsendt din nye vare. Du får deretter pengene i retur, for de varene som har blitt returnert, så snart vi mottar dem tilbake på lager.
Gavebytte
Har du fått en gave fra Bikable som du ønsker å bytte, skal du følge prosedyren for vanlig retur. Den eneste forskjellen er at du skal huske å informere om kontoopplysningene dine hvis pengene skal overføres til en annen konto, enn det kortet som ordren ble betalt med.
Ønsker du pengene i retur på en annen konto, skal du sende oss en e-post med ordrenummeret og kontoopplysningene, så sørger vi for at pengene returneres til det riktige kontonummeret.
Angrerett
Du har 14 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du:
- har mottatt eller hentet varen din
- Fått fysisk besittelse av den siste varen fra en samlet ordre, der varene ikke har blitt levert på samme tid.
- får det siste parti eller del i fysisk besittelse, der deler eller partier ikke leveres samtidig
For å bruke angreretten din skal du innen det har gått 14 dager kontakte Bikable med beskjeden om at du angrer på kjøpet ditt. Videre kan du ikke angre eller kansellere et kjøp ved å nekte å motta bestillingen din.
Varer ekskludert fra angreretten
Følgende varetyper er ekskludert fra angreretten:
- Levering av varer som er laget etter forbrukerens spesifikasjoner eller som har fått tydelige personlige preg, for eksempel montering av dekk og slange på hjul.
Du mister angreretten, hvis:
- Du bryter forseglingen på varer som av helsevesenet- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet for å bli returnert.
- Levering av forseglede varer som av helsevesenet- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet for å bli returnert, og der forseglingen har blitt brutt etter levering.
Varens stand når du sender den i retur
Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og virkemåte. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den fysisk i en butikk. Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, som betyr at hvis du angrer på kjøpet kan du kun få en del eller du kan risikere å ikke få noe av kjøpesummen i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi.
For å motta hele kjøpesummen i retur må du kun gjøre det samme som i en fysisk butikk. Du må prøve varen, men ikke ta den i bruk.
Tilbakebetaling av kjøpesummen
Angrer du på kjøpet ditt, tilbakebetaler vi beløpet for den eller for de varene som returneres. Returnerer du alle varene som er bestilt på en ordre, tilbakebetaler vi også beløpet for frakten, som ble betalt ved bestilling.
Hvis du har valgt en leveringsform som er dyrere enn den billigste formen for levering som vi tilbyr, vil du ikke få tilleggskostnaden refundert. Prisen for selve frakten til oss (retur) betaler du for selv uansett.
Vi gjennomfører en tilbakebetaling til samme betalingsmiddel som du brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du har gitt oss en beskjed om å få pengene overført til en annen bankkonto.
Ved verdifall på varen vil du være ansvarlig for dette, og det vil bli trukket fra kjøpesummen.